-
- Abusos sexuals
- Afectivitat-sexualitat
- Autoconeixement
- Diversitat
- Gènere
- LGBTI
Nivell: Infantil i Primària
En aquest document trobareu un llistat de contes per treballar diferents aspectes de la sexualitat (diversitat, coneixement del propì cos, consentiment...) amb l'alumnat d'infantil i cicle inicial i mitjà de primària.
-
- Primària
- Secundària
- Infantil
- Eix Convivència ESO
- Abusos sexuals
- Afectivitat-sexualitat
- Comunicació interpersonal
- Gestió de les emocions
- Negociació i refús
Nivell: Primària i secundària
En aquest document trobareu una dinàmica en la que proposem que els infants es puguin abraçar de manera respectuosa. Ens pot ajudar a treballar la cohesió de grup i el consentiment.
-
- Afectivitat-sexualitat
- Agressions sexuals
- Abusos sexuals
- Comunicació interpersonal
- Gestió de les emocions
Segons xifres del Consell d'Europa, un de cada cinc infants és víctima de violència sexual, inclosos els abusos sexuals. En aquest vídeo apareix "La Regla d'en Kiko", que permet explicar de forma senzilla als infants com evitar el contacte físic inadequat, saber reaccionar en cas necessari i demanar ajuda.
També podeu consultar el conte Kiko y la mano
-
- Primària
- Secundària
- Infantil
- Eix Sexualitats ESO
- Violència masclista
- Afectivitat-sexualitat
- Agressions sexuals
- Abusos sexuals
- Estereotips
- Gènere
- Pensament crític
- Prejudicis
Nivell: Primària i secundària
En aquest vídeo trobareu una nova versió del conte clàssic "La caputxeta vermella”. La seva creadora és la Cristina Vila Peñuelas i el projecte es diu Canvia el conte. Tal com afirma l'autora, la cultura patriarcal i el masclisme no són un fet natural i espontani, sinó que es transmeten de forma clara en les històries que expliquem als nostres infants. Així doncs, aquest recurs té l'objectiu de promoure el pensament crític de l'alumnat, trencar alguns estereotips de gènere i promoure relacions saludables, igualitàries i respectuoses.
Preguntes per promoure el diàleg:
Escolliu les preguntes en funció de l'edat del vostre alumnat. Podeu visualitzar el vídeo i aturar-lo per generar debat, segons us interessi, en algun d’aquests punts:
- En el minut 1:37 - Què li respondríeu vosaltres al llop? Perquè? Què creus que farà l’infant del vídeo?
- En el minut 2:04 - Perquè marxa la caputxeta del conte? Què li passa? Perquè porta una caputxa vermella?
- En el minut 2:20 - Com creus que és sent la caputxeta? Què vol dir “No és No”? T’ha passat alguna vegada que has dit no i no t’has sentit respectat/da? Com t’has sentit? Què pot fer el llop perquè la caputxeta torni? Podria fer alguna cosa diferent?
- En el minut 2:32 - Creus que hi ha coses que podem fer segons la nostra identitat de gènere*? A tu t’han dit alguna vegada això no ho pots fer per la teva identitat de gènere*? Com t’has sentit? Podem posar algun exemple: “No pots jugar a futbol perquè ets una nena!, “El color rosa és de nenes!”, “Només les nenes poden portar vestits!”
- En el minut 3:00 - Qui té la culpa de que el llop es mengi a la Caputxeta? Perquè? I si pensem en els exemples d’abans?
- En el minut 3:40 - Com es podria canviar el conte? Pluja d’idees i recull de propostes.
Un cop acabat el visionat del vídeo:
- Què hi veieu en aquesta història? Podem parlar de violència?
- Esteu d’acord amb el que han dit al vídeo? És el mateix que penseu vosaltres? Tothom pensa això?
Finalment, podem suggerir a l'alumnat que es posin en grups de tres-cinc persones i proposin un final diferent pel conte de la Caputxeta i el representin per la resta de la classe.