En aquest document trobareu una dinàmica per treballar la riquesa de la diversitat a l'aula. Té l'objectiu de posar de manifest els diferents gustos que hi ha entre les persones del grup i fomentar la comunicació i l’expressió.
En aquest document trobareu una dinàmica per treballar la riquesa de la diversitat a l'aula. Té l'objectiu de posar de manifest els diferents gustos que hi ha entre les persones del grup i fomentar la comunicació i l’expressió.
Aquest recurs us permetrà treballar l'habilitat de PENSAMENT CRÍTIC i els ODS 7 (Energia assequibles i no contaminant) i 14 (Vida submarina) a partir del visionat del curt Qui diu la veritat?
La sèrie d'activitats Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper estan pensades per poder treballar les 10 habilitats per a la vida (OMS, 2003) i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.
Aquesta dinàmica ens permet incidir sobre els estereotips de gènere i els micromasclismes. En concret, ens pot ajudar a reflexionar sobre el risc de les "floretes", la por que poden sentir les dones quan caminen pel carrer i quins sentiments desperta això en els homes.
També ens serveix per treballar les habilitats de pensament crític, advocació i defensa i presa de decisions i solució de problemes.
Aquesta dinàmica ens permet reflexionar sobre els estereotips de gènere relacionats amb el món laboral. Està basada en la metodologia de la pràctica reflexiva. També ens pot servir per treballar les habilitats de pensament crític i la presa de decisions.
La pràctica reflexiva és una metodologia de formació que es fa servir en l’àmbit de la pedagogia. Parteix de l’experiència pròpia de les persones participants i no del saber teòric i implica el qüestionament de les experiències de cadascú amb el suport del grup i/o la persona facilitadora. L’objectiu és promoure el pensament crític, l’aprenentatge autònom i fomentar el debat. No modifica creences teòriques, sinó afrontaments pràctics.
Per treballar sota aquest paradigma amb el grup aula , cal seguir 4 passos:
Aquesta dinàmica ens permet a veure que segons com diguem les coses, com ens comuniquem podem rebre una resposta o una altra. Així doncs, ajuda a treballar les habilitats de comunicació interpersonal, gestió de les emocions i els sentiments i col·laboració i treball en equip.
Aquesta dinàmica ajuda a conscienciar a l'alumnat com actuem amb els altres; «No facis als altres el que no t’agradaria que et fessin a tu.»