Recursos

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • ODS
    Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)

    El detectiu Hopper té feina, feina i més feina… Molta feina! Les tasques, els expedients i els treballs se li acumulen sobre la taula sense fi, la pila cada vegada és més alta. Les hores passen i, si no acaba, no pot avançar! Com aconseguirà resoldre el cas?

    Pertany a la sèrie de vídeos Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que tenen dos objectius principals:

    Aquest concretament us permetrà treballar l'habilitat de MANEIG DE LA TENSIÓ I L'ESTRÈS i L' ODS 3 (Salut i Benestar).

     A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Abusos sexuals
    • Advocació i defensa
    • Agressions sexuals
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària

    Aquest vídeo mostra com de vegades hi ha secrets que no és convenient guardar. Pot servir per ajudar els infants a protegir-se envers a un possible abús o violència sexual, ja que segons xifres del Consell d'Europa, un de cada cinc infants és víctima de violència sexual, inclosos els abusos sexuals.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Teatre
    Nivell: Primària (cicle inicial)

    La Bleda escriu una carta a la seva amiga Clara d’Ou i li diu que la troba molt a faltar. Passats uns dies, rep una resposta que no li agrada gens: la Clara d’Ou té una nova amiga i s’ho passa molt bé. Finalment descobreix que, de vegades, les coses no són tan negatives com semblen en un primer moment.

    Pertany a la sèrie de vídeos Esquitxa emocions amb la Bleda, que estan pensats per poder treballar les diferents emocions a l'aula. Tenen l'objectiu d'ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional.

    Aquest concretament us permetrà treballar la GELOSIA i altres emocions relacionades. A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. 

    Dipsalut posa a disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre La Bleda i el sac d'emocions. Està adreçat a l'alumnat de primer de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Teatre
    Nivell: Primària (cicle inicial)

    La Bleda se’n va a dormir, però no pot agafar el son. Té por de la foscor i sent sorolls estranys. Obra i tanca els llums fins que s’adona que la seva imaginació li està fent una mala passada. Acabarà guardant la seva por en un pot i adormint-se.

    Pertany a la sèrie de vídeos Esquitxa emocions amb la Bleda, que estan pensats per poder treballar les diferents emocions a l'aula. Tenen l'objectiu d'ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional.

    Aquest concretament us permetrà treballar la POR i altres emocions relaciondes. A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. 

    Dipsalut posa a disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre La Bleda i el sac d'emocions. Està adreçat a l'alumnat de primer de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Creativitat
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Motivació
    Nivell: Primària i secundària

    El vídeo mostra com l'artista Heather Hansen dibuixa el cos humà barrejant la pintura i la dansa. Ens permet reflexionar sobre les diferents expressions de la creativitat i treballar el maneig de les emocions i els sentiments i les tensions i l'estrès. 

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària (cicle inicial)

    La Bleda està llegint un conte, però hi ha una mosca que no la deixa concentrar i acaba molt molesta, irritada, la intenta espantar, caçar… Finalment s’adonarà que, de vegades, les coses són més fàcils del que semblen.

    Pertany a la sèrie de vídeos Esquitxa emocions amb la Bleda, que estan pensats per poder treballar les diferents emocions a l'aula. Tenen l'objectiu d'ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional.

    Aquest concretament us permetrà treballar la RÀBIA i altres emocions relaciondes. A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. 

    Dipsalut posa a disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre La Bleda i el sac d'emocions. Està adreçat a l'alumnat de primer de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Superar la tensió
    Nivell: Primària (cicle inicial)

    La Bleda planta una llavor, la rega, li parla, espera i espera però no surt. Està tan impacient que al final decideix plantar una flor de plàstic.

    Pertany a la sèrie de vídeos Esquitxa emocions amb la Bleda, que estan pensats per poder treballar les diferents emocions a l'aula. Tenen l'objectiu d'ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional.

    Aquest concretament us permetrà treballar la IMPACIÈNCIA i altres emocions relaciondes. A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. 

    Dipsalut posa a disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre La Bleda i el sac d'emocions. Està adreçat a l'alumnat de primer de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Autoestima i control intern
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària

    De tant en tant es bo aturar-se; proposem amb aquest recurs apropar la pràctical del mindfulness a l’aula.
    Amb el mindfulness s'alliberen tensions, es regula l'estat anímic i s'activen emocions positives que ajuden a l'equilibri físic i mental.
    En rotllana i amb els ulls tancats, ens centrarem durant tres minuts en la respiració, connectant internament amb el poder de les paraules.
    Podeu acompanyar aquests minuts fent indicacions a l'alumnat perquè es concentrin en la seva respiració:
          a. Inspiro – agafo aire pel nas / expiro – trec l’aire pel nas,
          b. Inspiro – inflo la panxa /expiro – desinflo la panxa,
          c. Inspiro – obro els pulmons / expiro – plego els pulmons.

    Podeu fer aquest exercici durant dos o tres minuts, en silenci o amb una música tranquil·la, amb els ulls oberts o tancats. Us recomanem que les primeres vegades practiqueu en moments tranquils.

    Un cop heu acabat pregunteu als infants com se senten en començar i acabar l'activitat per afavorir la presa de consciència de l'estar presents.

    Més informació a:
    https://www.educaixa.com/ca/-/pequenas-relajaciones

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Autoestima i control intern
    • Diversitat funcional
    • Diversitat
    • Empatia
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    Aquest curtmetratge ens mostra la història d'un nen i un gos i ens ensenya la importància de tenir una actitud positiva davant les dificultats.

    Ens permet introduir la temàtica de la diversitat funcional i treballar les habilitats d'autoestima i control intern, empatia i gestió de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat: 

    Per què penseu que el noi rebutja inicialment al gos? Què penseu que sent? 

    Com reacciona el gos davant això? Es dona per vençut? 

    Finalment el noi canvia d'actitud, per què penseu que ho fa? Com penseu que reaccionaríeu vosaltres davant aquesta situació?

    Sabeu que vol dir resiliència? Quines característiques penseu que ha de tenir una persona resilient? Penseu que es pot aplicar a aquesta història? Per què si o per què no?

    Nota: La Resiliència és la capacitat de l'individu per a afrontar amb èxit una situació desfavorable o de risc, i per a recuperar-se, adaptar-se i desenvolupar-se positivament davant les circumstàncies adverses. Existeixen determinades característiques que fan que una persona sigui resilient: control de les emocions i dels impulsos, autonomia, sentit de l’humor, concepció positiva de si mateixa, empatia, capacitat de comprensió i d’anàlisi de les situacions, competència cognitiva i capacitat de comprensió i concentració. Tanmateix, no només són importants els factors individuals,sinó que per desenvolupar la resiliència també és fonamental tenir suport social, ser acceptada i la presencia de persones properes que puguin ser models positius de conducta. 

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Afrontar els desafiaments
    • Autoestima i control intern
    • Col·laboració i treball en equip
    • Creativitat
    • Lideratge
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Superar la tensió
    Nivell: Primària i Secundària

    En aquest fragment de la pel·lícula Buscant en Nemo es mostra el procés de presa de decisions davant un problema, ens pot ser útil per introduir el treball d'aquestes i d'altres habilitats per a la vida. 

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments