Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius promoure la identificació d’emocions i pensaments associats a la idea de la masturbació i facilitar l’experimentació de l’alumnat en relació amb el plaer i la reflexió sobre les emocions que desperta.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Agressions sexuals
    • Violència masclista
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu acompanyar l’alumnat en el reconeixement i gestió de les emocions relacionades amb la sexualitat i l’afectivitat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    L'objectiu d'aquesta sessió és identificar i comprendre la gelosia com a emoció i entendre’n les causes i manifestacions. També practicar la identificació de conductes provocades per la gelosia i que poden generar situacions de malestar amb un(a) mateix(a) i en les relacions.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Alimentació
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària

    Aquesta sessió té l'ojectiu d'ajudar l'alumnat a prendre consciència sobre el sucre que contenen alguns aliments i el seu impacte en la salut a través del treball de l'habilitat de gestió d'emocions i sentiments.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Infantil
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Infantil, Primària, Secundària

    En aquest recull trobareu 12 dinàmiques breus de presentació. Totes es poden utilitzar amb grups de persones adultes (docents) i algunes amb grups d'alumnat de primària i secundària. El seu objectiu és que el grup connecti amb el moment present i es presenti davant la resta, posant en pràctica les habilitats de maneig de sentiments i emocions, comunicació interpersonal i empatia. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius experimentar amb el cos diferents emocions així com conscienciar sobre les diferents emocions que podem sentir en una mateixa situació.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la primera sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius relacionar la sexualitat amb el plaer i explorar el propi plaer més enllà de les pràctiques que habitualment entenem com a sexualitat. També explorar i conèixer el propi desig i el que ens passa quan ens posem en acció per identificar-lo, anomenar-lo, cercar-lo i afrontar les dificultats que apareixen a l’hora de satisfer-lo.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar sobre els vincles i els conflictes que es produeixen en el context familiar a través de l’habilitat de gestió d’emocions i sentiments.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius acompanyar l’alumnat en el reconeixement de les emocions en diferents contextos i ajudar l’alumnat a gestionar les emocions quan es relacionen amb d’altres persones.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Infantil
    • Eix Convivència ESO
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    • Negociació i refús
    Nivell: Primària i secundària

    En aquest document trobareu una dinàmica en la que proposem que els infants es puguin abraçar de manera respectuosa. Ens pot ajudar a treballar la cohesió de grup i el consentiment. 

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments