Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Cooperació i treball en equip
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius conèixer quins són els drets sexuals i reproductius, a través de l’entrenament de l’habilitat de cooperació i treball en equip. També visualitzar l’impacte dels drets sexuals i reproductius en el nostre dia a dia i en la nostra salut sexual, tant en la seva posada en pràctica com en les situacions on aquests són vulnerats. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Cooperació i treball en equip
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius desenvolupar l’habilitat de cooperació i treball en equip a través de dinàmiques de connexió amb la natura i millorar la connexió amb l’entorn i entre l’alumnat.

    Està pensada per dur-se a terme a l’exterior, ja sigui al pati o a la natura si és possible. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Cooperació i treball en equip
    • Diversitat funcional
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius ajudar l’alumnat a reflexionar sobre el concepte de capacitisme i la seva repercussió a nivell de convivència i afavorir el desenvolupament d’estratègies de cooperació i treball en equip.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Cooperació i treball en equip
    • Empatia
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius practicar el reconeixement del propi límit i el de les altres persones i posar-los en diàleg. També observar i reflexionar sobre la nostra forma de relacionar-nos a través de les habilitats d'empatia i col·laboració i treball en equip.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Cooperació i treball en equip
    • Diversitat
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l'alumnat sobre la diversitat sexual i de gènere en relació a l'habilitat de cooperació i treball en equip. També practicar la identificació de les dinàmiques de funcionament de les violències socials i l'exercici col·lectiu en la transformació de les mateixes. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu ajudar l’alumnat a reflexionar amb relació a l’habilitat de col·laboració i treball en equip aplicada a la cohesió de grup.

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i secundària

    Aquest recurs ens permet aprendre a gestionar les emocions tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una emoció o estat emocional, el joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres.

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i secundària

    Aquest recurs ens permet conèixer i reconèixer les necessitats tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una necessitat. El joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres i és complementari amb Les 36 cartes de les emocions.

  • Vídeo
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Assetjament
    • Ciberassetjament
    • Cooperació i treball en equip
    • Empatia
    • Gènere
    • Pensament crític
    • Violència masclista
    • Ús de pantalles
    Nivell: A partir dels 16 anys

    Aquest vídeo mostra un fragment de la sèrie Sex Education. La foto de la vagina d'una noia arriba a molts telefons mòbils dels seus companys i companyes. El director no sap qui és el responsable i anuncia que ho investigarà, però l'Olivia i altres persones interrompen el seu discurs...

    Ens pot ajudar a reflexionar sobre la diferència entre sexting i sexpreading* i la influència del grup davant un ciberassetjament. També a treballar les habilitats de col·laboració i treball en equip i pensament crític, entre d'altres.  

    *sexpreading o pornodifusió no consentida és un tipus de ciberassetjament que consisteix en l'enviament de fotos o vídeos sexuals sense el consentiment de la persona que hi apareix. Es tracta d'un acte violent i denunciable. Cal no confondre'l amb el sexting, que és una pràctica sexual consistent en enviar fotos o vídeos amb contingut sexual de forma consetida sobre si mateix/a una altra persona. En aquest document de l'Associació Candela i Edpac trobareu una explicació ampliada sobre aquests conceptes. 

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Afrontar els desafiaments
    • Autoconeixement
    • Cooperació i treball en equip
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    • Empatia
    • Estereotips
    • Etiquetes
    • Motivació
    • Prejudicis
    Nivell: Primària (Cicle superior) i Secundària

    Aquest curtmetratge ens mostra les vivències d'un grup de persones que formen part d'un circ molt especial. Ens pot ajudar a reflexionar sobre les etiquetes, els perjudicis i la diversitat i a treballar les habilitats d'autoestima i empatia, entre d'altres.  

    Possibles preguntes pel debat:

    • Hi ha algun personatge que t’hagi impressionat?
    • T’has sentit identificat amb algun personatge?
    • Algun cop has sentit que no encaixes/ves? Per què? Què has fet quan t’has trobat amb aquesta situació? I ara, faries el mateix? Pots mirar-la des d’una altra perspectiva?
    • Què vas sentir (emocions) l’últim cop que algú va creure en tu? I tu, creus en tu mateix/a?
    • Quina potencialitat creus que tens o en quina cosa destaques?

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments