Recursos

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    El vídeo mostra un experiment sobre els efectes que tenen les paraules positives o negatives en dues plantes. Tot i que hi ha força dubtes sobre la fiabilitat d'aquest experiment, ens pot ajudar a reflexionar sobre com tractem els altres i quins afectes pot tenir això.

    Ens permet tractar aspectes relacionats amb la convivència i prevenció de l'assetjament entre iguals i treballar les habilitats d'empatia, comunicació interpersonal i gestió de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat:

    Com penses que es viu a la teva classe? Es reben més coses positives que negatives?

    Sabeu que és el bullying? Podríeu posar algun exemple?

    Sempre es produeix de forma presencial? Quines altres maneres de fer assetjament coneixeu?

    Considereu que a la vostra classe ha passat alguna cosa similar?

    Com us sentiríeu si fossiu víctima d'assetjament? Què faríeu?

    Quines consenqúències creieu que pot tenir l'assetjament per la persona que el pateix? I pels que ho fan?

    I si us assabentessiu que algú és víctima d'assetjament? Ho explicaríeu a algú? A qui? Per què?

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Vídeo elaborat per adolescents de l'Esplai Espurnes que permet treballar amb el grup situacions d'assetjament.

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    Aquest curtmetratge mostra la història d'un grup d'ocells que comparteixen un cable electric, a través de l'humor ens permet reflexionar sobre la diversitat i la tolerància. També ens pot servir per treballar habilitats com l'empatia, la col·laboració i el treball en equip i el maneig de la tensió i l'estrès. 

  • Vídeo
    Edat: Primària

    El vídeo ens mostra la història d'un noi que es dedica a fer la vida impossible als altres fins que coneix en Lou, un personatge molt especial, que l'ajudarà a veure les coses d'una altra manera.

    Ens permet treballar les habilitats d'empatia i comunicació interpersonal i pot ajudar-nos a reflexionar sobre els motius de l'assetjament entre iguals des d'un punt de vista constructiu i no culpabilitzador. 

    Preguntes pel debat abans de veure el vídeo:

    Com creieu que són les persones que fan assetjament? Quins motius creieu que tenen per fer-ho?

    I les persones que són assatjades, com penseu que són? 

    De quines maneres diferents es pot fer assetjament? (verbal, conducta, exclusió)

    Quines conseqüències penseu que té a la víctima l'assetjament? 

    Quin paper creus que poden jugar les persones que són testimoni d'un assetjament?

    Preguntes pel debat després de veure el vídeo:

    Quins motius tenia en J.J. per assetjar els altres? Tenia amics?

    Què fa en Lou per ajudar-lo a canviar el seu comportament? 

    Com penseu que se sent quan torna les coses als altres al principi? I més endavant és diferent? Per què?

    Com actuen els nenes i nenes quan els hi torna les coses? Com actuarieu vosaltres? 

    Penseu que podria passar una cosa similar a la vostra escola? Com es podria solucionar?

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    En aquest vídeo es planteja una situació d'assetjament entre iguals. Pot servir per parlar sobre la temàtica i plantejar la importància del grup a l'hora de promoure o evitar l'assetjament. 

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    El vídeo mostra la història d'un petit eriçó que arriba nou a l'escola i es troba amb una sèrie de dificultats de relació a causa de la seva anatomia. 

    Ens permet treballar habilitats com l'empatia, la col·laboració i el treball en equip i la gestió de les emocions i sentiments. També ens pot servir com a introducció per abordar la problemàtica de l'assetjament escolar. 

  • Vídeo
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    Aprofitant que el 6 de febrer és el dia d'Internacional d'Internet segura, Unicef va llançar aquesta campanya per tal d'alertar sobre els perills i les repercussions que pot tenir la informació que difonem a través de les xarxes socials.

    Aquest vídeo ens pot ajudar a reflexionar amb l'alumnat sobre els usos que fan de les seves xarxes socials i de la importància de protegir alguns aspectes de la vida privada.

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Es tracta d'un vídeo fet a Dinamarca en el qual es mostra un experiment social en relació els estereotips i la intolerància. Ajuda a reflexionar sobre com cataloguem les persones: considerem "normals" les que se'ns assemblen en la manera de vestir, l'orientació sexual, la ideologia...i ens generen temor aquelles que són diferents. Malgrat això, segurament tenim més coses en comú de les que pensem.

    Podem treballar habilitats com; el maneig dels sentiments i les emocions, l'empatia i el pensament crític. I tractar temes tan importants com el Bullying, la necessitat d'una bona convivència i la riquesa de la diversitat.

    PREGUNTES GUIA PER AL DEBAT

    Què us ha semblat el vídeo? Quin penseu que és el missatge que es vol transmetre? Penseu en alguna persona que no s'assembli gens a vosaltres, penseu que podeu tenir alguna cosa en comú? Si ho analitzem bé, tot nosaltres pertanyem a alguna minoria, a quina pertanyeu vosaltres? 

    DINÀMICA A L'AULA

    A partir de la idea que es mostra al vídeo, podeu proposar un exercici similar amb el grup classe, per tal que se n'adonin que comparteixen més coses de les que pensen a priori. 

    En primer lloc els hauríeu de separar en grups neutres (per exemple en funció del trimestre en el qual han nascut) i a partir d'aquí anar fent propostes perquè es reagrupin: Tenen els cabells rossos, tenen una germana, el seu pare no ha nascut a Girona / Catalunya..., parlen fluidament més de dues llengües, els hi agradin Oques Grasses / Txarango / Doctor Prats...

    En aquest cas, el vídeo s'hauria de passar un cop acabada la dinàmica.

  • Enllaç
    Edat: Secundària

    En aquest enllaç trobareu un vídeo de TV3 que explica els secrets de "Wonder", de J. R. Palacio (La Campana, 2015)

    Des de fa tres anys i mig, "Wonder" arrasa a tot el món. Amb més de quatre milions d'exemplars venuts, s'ha convertit en tot un fenomen editorial. També ha arribat a les escoles: molts centres el fan servir com a eina per ensenyar valors i l'amor per la lectura.

  • Fitxer
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    Aquest document conté informació útil i resumida sobre el ciberassetjament.

    Més informació al web Pantallas Amigas

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR