-
- Secundària
- Eix Consums i hàbits ESO
- Addiccions
- Pensament crític
- Teatre
- Ús de pantalles
Nivell: Secundària (1er d'ESO)
La proposta "Qui té a qui?" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 1r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
Per a seguir treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller, la guia pedagògica que trobareu aquí és un recull d'activitats per despertar i fomentar la mirada crítica envers l'ús de la tecnologia i les pantalles. Les activitats es poden fer a l’aula, a casa i també amb la família i finalitzen amb la creació d’una portada de diari per part de l’alumnat.
-
- Secundària
- Eix Sexualitats ESO
- Ús de pantalles
- Advocació i compromís social
Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)
Aquesta sessió té com a objectiu promoure entre l’alumnat les relacions basades en el respecte, el consentiment i la llibertat a les xarxes socials, a través de l’entrenament de l’habilitat d’advocació i compromís social.
-
- Secundària
- Eix Consums i hàbits ESO
- Pensament crític
- Ús de pantalles
Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)
Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a conèixer quin és l’impacte humà, social i ambiental del mercat de les tecnologies, així com construir una opinió pròpia sobre la «neutralitat» de les pantalles.
-
- Secundària
- Eix Consums i hàbits ESO
- Presa de decisions i resolució de problemes
- Ús de pantalles
Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)
Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a ser conscients dels diferents usos que es fan de les pantalles, discernir quan aquests són saludables i quan no i generar estratègies positives en relació a aquests usos.
-
- Secundària
- Eix Consums i hàbits ESO
- Ciberassetjament
- Comunicació interpersonal
- Ús de pantalles
Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)
Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a conèixer algunes característiques de les relacions que es tenen a través de les pantalles i oferir estratègies per establir-les de forma saludable.
-
- Secundària
- Eix Consums i hàbits ESO
- Autoconeixement
- Ús de pantalles
Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)
Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a prendre consciència de les parts de la pròpia identitat que es construeixen a partir del món virtual, així com conèixer quins estereotips reprodueixen els models i referents d'aquest món i generar esperit crític envers aquests.
-
- Addiccions
- Assetjament
- Ciberassetjament
- Ús de pantalles
Nivell: Secundària ( de 12 a 15 anys)
En aquest document trobareu 4 dinàmiques, de 4 àmbits diferents, per promoure la reflexió i el treball preventiu entorn de les pantalles amb grups de persones joves. Les dinàmiques han estat provades i validades pels i les referents de Salut Jove (RSJ) de les vuit comarques gironines.