Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Gestió de l'estrès
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reforçar la connexió amb la natura com a recurs de salut i benestar emocional i explorar estratègies de gestió de l’estrès i les emocions relacionades amb el futur del planeta i el benestar personal.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Cooperació i treball en equip
    • Diversitat funcional
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius ajudar l’alumnat a reflexionar sobre el concepte de capacitisme i la seva repercussió a nivell de convivència i afavorir el desenvolupament d’estratègies de cooperació i treball en equip.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Diversitat
    • Empatia
    • Prejudicis
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té l'objectiu de promoure una mirada antiracista a partir de l'entrenament de l'habilitat de l'empatia. Ho farem a través de l'anàlisi crítica d'alguns prejudicis, l'autoqüestionament i l'assumpció de responsabilitats. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius potenciar la cura entre els membres del grup i aportar eines i estratègies per a la solució de problemes.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Negociació i refús
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius conèixer i prendre consciència de la importància de saber marcar el límit (saber dir que no) i arribar a un acord (pactar), així com interioritzar els 4 passos de la Comunicació no Violenta i exemplificar-ho.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l’alumnat sobre el poder i privilegi a través de l’habilitat de pensament crític.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Sentit de coherència
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té els objectius de facilitar la presa de decisions sobre la continuïtat dels estudis i treballar des de l’autoconeixement i la motivació.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Empatia
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius comprendre i naturalitzar els conflictes, motivar a favor de la convivència i la gestió dels conflictes i oferir eines a l’alumnat per a l’autogestió dialogada del conflicte.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Comunicació interpersonal
    • Estereotips
    • Etiquetes
    • Prejudicis
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té l'objectiu de reflexionar amb l’alumnat sobre les etiquetes, els prejudicis i els rumors a través de l’habilitat de comunicació interpersonal.També us pot ajudar a sensibilitzar l'alumnat en relació als eixos de desigualtat i els privilegis. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Gestió de l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Secundària

    Aquesta sessió té els objectius de reflexionar amb l'alumnat sobre la gestió de l’estrès i el seu impacte en la salut mental. També contribuir a desfer alguns mites sobre salut mental i visibilitzar pensaments, emocions i sensacions compartides a l'aula, així com compartir estratègies per fomentar la nostra salut mental. 

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments