Recursos

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Infantil
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Negociació i rebuig
    Nivell: Primària i secundària

    En aquest document trobareu una dinàmica en la que proposem que els infants es puguin abraçar de manera respectuosa. Ens pot ajudar a treballar la cohesió de grup i el consentiment. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Empatia
    • Habilitats per a la vida
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    L’objectiu d’aquesta dinàmica és establir un espai ritualitzat i de confiança per compartir amb tot el grup.  Ens ajudarà a promoure la cohesió de grup, ja sigui amb els infants o entre el claustre. Ens caldrà un objecte per fer servir com a tòtem: pot ser un objecte personal que portem de casa amb el qual ens identifiquem o un objecte que decideixi el grup en aquell moment. També ens caldrà música relaxant de fons. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Autoestima i control intern
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    En aquest document trobareu tres propostes (dues per fer a l'aula i una de centre) per treballar la cohesió i el sentit. Estan pensades com a tancament del primer trimestre o de curs. També us permetran treballar les habilitats de maneig de les emocions i sentiments i presa de decisions entre d'altres.  

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Participació
    Nivell: Primària i secundària

    El cercle és la metodologia per excel·lència que ofereix l’enfocament restauratiu. Els cercles proactius faciliten el coneixement mutu, creen connexions, potencien la horitzontalitat de les relacions, donen veu a tothom, promouen l’escolta, el respecte a la diferència i la corresponsabilització, empoderen el grup per a la pròpia gestió relacional, milloren la confiança, la seguretat i el sentiment de pertinença.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Convivència
    • Empatia
    • Pensament crític
    • Presa de decisions i solució de problemes
    Nivell: Primària

    En aquest document trobareu una sessió amb vàries dinàmiques per treballar la bona convivència a l'aula, ja que tot sovint els infants no són conscients de les situacions de violència que es produeixen i de la força del grup a l'hora de promoure el benestar de totes i tots. 

  • Fitxer
    • Primària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Afrontar els desafiaments
    • Autoestima i control intern
    • Col·laboració i treball en equip
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    • Empatia
    • Negociació i rebuig
    Nivell: Primària

    En aquest document trobareu una dinàmica per treballar la col·laboració i el treball en equip. L'objectiu de la sessió és visibilitzar les diferències entre les persones del grup i fomentar la cooperació. Per tal de dur a terme aquesta sessió, és recomanable abans haver fer la dinàmica «Tothom és diferent» .

  • Fitxer
    • Primària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    • Empatia
    • Generositat
    • Pensament crític
    • Prejudicis
    Nivell: Primària

    En aquest document trobareu una dinàmica per treballar la riquesa de la diversitat a l'aula. Té l'objectiu de posar de manifest els diferents gustos que hi ha entre les persones del grup i fomentar la comunicació i l’expressió.

  • Fitxer
    • Primària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Autoestima i control intern
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    • Empatia
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Prejudicis
    Nivell: Primària

    En aquest document trobareu una dinàmica per parlar de la riquesa de la diversitat i treballar els valors de respecte i solidaritat. Té l'objectiu d'ajudar l'alumnat a expressar quines emocions i sentiments tenen quan senten rebuig o que es diferencien de la resta i potenciar la importància de la comunicació emocional.

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Pensament crític
    • ODS
    Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)

    Aquest recurs us permetrà treballar l'habilitat  de PENSAMENT CRÍTIC i els ODS 7 (Energia assequibles i no contaminant) i 14 (Vida submarina) a partir del visionat del curt Qui diu la veritat?

    La sèrie d'activitats Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper estan pensades per poder treballar les 10 habilitats per a la vida (OMS, 2003) i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

    Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat. 

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • ODS
    Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)

    Aquest recurs us permetrà treballar l'habilitat  de la PRESA DE DECISIONS i la SOLUCIÓ DE PROBLEMES i els ODS 11 (Ciutats i comunitats sostenibles) i 15 (Vida terrestre).a partir del visionat del curt Obrim per vacances.

    La sèrie d'activitats Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper estan pensades per poder treballar les 10 habilitats per a la vida (OMS, 2003) i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

    Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat. 

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments