El Xavier surt a la TV i guanya fama entre familiars, amistats i veïnat. Com a resultat, el director del nou canal li demana a ell i a la seva colla que s'ocupin de la producció de l'espai infantil. Aprenen trucs per alterar l'aparença de les persones i dels objectes, descobreixen com es produeixen els efectes especials que li donen aquest «toc màgic» a la TV i aprenen a revisar quin tipus de justícia imparteixen uns certs superherois.
La Marta se sent atreta pel James, un amic que viu a Estocolm i que va conèixer a Internet. Quan l’Hèctor, el seu company de classe, se n'assabenta, creu que no pot perdre l'oportunitat per expressar-li els seus sentiments. Així, la Marta comença a conèixer quins són els avantatges i desavantatges d'una amistat virtual i una altra de real. La seva àvia l'ajudarà a enfortir els vincles amb l’entorn més proper: la família.
L’Hèctor i la Iolanda van al museu a gaudir de l'exposició d’un artista que convida a presenciar la sortida del sol. Quan arriben, observen que l'efecte de realitat és tan gran que els visitants s’han estirat a terra com si realment els pogués escalfar. Decideixen fer el mateix, però abans es cuiden la pell aplicant-se protector solar. A més, saben que també han de protegir-se d'algunes llums artificials.
La professora pren mesures per sortir de dubtes. Sospita que les motxilles de l’alumnat tenen problemes d'obesitat, i això els pot provocar malalties a l’esquena. Després de comprovar-ho, demana que pensin en alternatives per solucionar-ho. El Sergi proposa «la dieta del ratolí», que consisteix a preparar més visites a la biblioteca (com a ratolí de biblioteca) i més treballs de camp, amb l’objectiu de disminuir l'ús dels llibres de text.
«Sergi@elseuamic.com» és el títol de la història on, amb humor i claredat, s'aprecien alguns dels riscos que corren els infants si no utilitzen de forma adequada l'ordinador. Al Sergi se li nota de seguida, a causa del seu llenguatge estrany i massa tècnic, el progressiu i alarmant augment de pes i l'estat dels ulls.
La Iolanda rep un mòbil com a regal d'aniversari. Als seus pares els resulta molt pràctic per quedar amb ella i passar-la a buscar, sobretot perquè la Iolanda és cega. Un amic japonès li ha explicat com funciona. El seu germà, amb qui ha decidit compartir aquest regal, envia i rep missatges de text sense control, fins que s’acaba tots els minuts assignats al seu pla. Angoixat, recorre a antics mitjans de comunicació.
L’Hèctor no sap gairebé res sobre els videojocs. Ha sentit dir a algunes persones adultes que no són bons per als infants de la seva edat. Un dia, la seva amiga Marta l’anima a conèixer el seu videojoc favorit. En aquella ocasió, no tan sols aprèn moltes coses sobre els gats, sinó que a més passa una estona divertida. Tant ell com els seus pares descobreixen que no tots els gats són marrons, ni tots els videojocs desaconsellables.
El Xavier, entusiasta del bàsquet, decideix iniciar la construcció d'un tauler electrònic per a la pista que utilitza el seu equip. Els pares veuen com pica fustes, dona martellades i treballa amb molt d'entusiasme, però no saben exactament què es porta entre mans. En alguns moments, el Xavier sent que necessita la seva ajuda i els la sol·licita. Això els porta a formar un bon equip de treball i a enfortir els llaços familiars.
Per fer front als desafiaments cal rebre suport i saber organitzar-se, perquè els èxits tenen una relació directa amb la manera com ens organitzem.
Es pot descarregar la transcripció d'aquest vídeo aquí
No hi ha més recursos
abusos sexualsacceptacióactivitat i descansaddiccionsadvocació i compromís socialafectivitat-sexualitatafrontar els desafiamentsagressions sexualsalimentacióassertivitatassetjamentautoconeixementbenestar animalciberassetjamentcohesió de grupcomunicació interpersonalconsum d'alcoholconvivènciacooperació i treball en equipcreativitatdiversitatdiversitat funcionaldol i pèrduesdroguesempatiaesforçesquitxa emocions amb la bledaestereotipsetiquetesgelosiagenerositatgestió de l'estrèsgestió de les emocionsgènerehabilitats per a la vidahigieneinterculturalitatinvestiguem habilitats i ods amb el detectiu hopperles parts del meu cosles parts del meu cos - p3lgbtilideratgemasculinitatsmites sexualitatmotivaciómutilació genital femeninanegociació i refúsoci nocturnodsorientació sexualparticipaciópensament críticpersonatge sergiplanificacióprejudicispresa de decisions i resolució de problemespressió de gruprespecte per un mateixrobatorissalut mentalsalutogènesiseguretatsentit de coherènciasolidaritatsuperar la tensiótabacteatrevalorsviolència masclistaÚs de pantallesÚs dels medicaments