Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Consum d'alcohol
    • Drogues
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    • Seguretat
    • Ús dels medicaments
    Nivell: Secundària

    Aquesta sessió té l'objectiu de contribuir a sensibilitzar l'alumnat en relació als perills de conduir sota l'efecte de les drogues a través de l'entrenament de l'habilitat de presa de decisions i solució de problemes.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Alimentació
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària

    Aquesta sessió té l'ojectiu d'ajudar l'alumnat a prendre consciència sobre el sucre que contenen alguns aliments i el seu impacte en la salut a través del treball de l'habilitat de gestió d'emocions i sentiments.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Advocació i compromís social
    • Afectivitat-sexualitat
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la quarta sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius reflexionar sobre alguns dels drets sexuals i reproductius que tenen les persones amb diversitat funcional, així com aprendre a reconèixer o posar consciència sobre certes situacions que són violències i ser conscients de la normalització de les mateixes.  

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoconeixement
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius identificar mites i estereotips en relació amb la identitat i el cos, així com facilitar la reflexió personal sobre els malestars i privilegis que ens provoca la relació entre els nostres cossos reals i el model imposat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius experimentar amb el cos diferents emocions així com conscienciar sobre les diferents emocions que podem sentir en una mateixa situació.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Cooperació i treball en equip
    • Empatia
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius practicar el reconeixement del propi límit i el de les altres persones i posar-los en diàleg. També observar i reflexionar sobre la nostra forma de relacionar-nos a través de les habilitats d'empatia i col·laboració i treball en equip.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius treballar la idea que, sovint, tal com em tracto jo és com tracto els altres. També practicar l'automaternatge, el tractar-nos amb tendresa. Treballar les dependències i el diàleg amb els nostres límits i els dels altres a través de l’habilitat d’autoestima i control intern.  

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la primera sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius relacionar la sexualitat amb el plaer i explorar el propi plaer més enllà de les pràctiques que habitualment entenem com a sexualitat. També explorar i conèixer el propi desig i el que ens passa quan ens posem en acció per identificar-lo, anomenar-lo, cercar-lo i afrontar les dificultats que apareixen a l’hora de satisfer-lo.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre les relaciones sanes a través de l'habilitat de la comunicació interpersonal. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Advocació i compromís social
    • Afectivitat-sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius anomenar les diferents violències de gènere, mirar de definir-les i descriure’n algunes dinàmiques de funcionament, tenint en compte les altres violències estructurals que les interseccionen (racisme, discapacitisme, edatisme...). També practicar el fer-se preguntes al voltant de la construcció social del gènere i com aquest afecta les nostres vides.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments