Recursos

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Diversitat
    • Gènere
    • LGBTI
    • Masculinitats
    • Mites sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària

    En aquest document trobareu un itinerari de dinàmiques de grup per treballar l'educació sexual a les hores de tutoria en tot el cicle de l’ESO elaborat per l'entitat Sidastudi. Totes les dinàmiques treballen des del marc dels Drets Sexuals i Reproductius i la perspectiva de gènere i inclouen orientacions educatives per facilitar els desenvolupament de l’activitat per part del professorat. Les sessions estan classificades segons el nivell educatiu i a partir de tres eixos: 

    • Coeducació, diversitats i drets
    • Emocions, sentiments i comunicació
    • Cossos, sexualitats i plaer

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Agressions sexuals
    • Gènere
    • Mites sexualitat
    • Oci nocturn
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (a partir de 3r d'ESO)

    Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l’alumnat a diferenciar entre sexualitat i violències, a promoure les cures i el plaer i a reflexionar sobre els estereotips de gènere i el consentiment. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Infantil
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Negociació i rebuig
    Nivell: Primària i secundària

    En aquest document trobareu una dinàmica en la que proposem que els infants es puguin abraçar de manera respectuosa. Ens pot ajudar a treballar la cohesió de grup i el consentiment. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Empatia
    • Habilitats per a la vida
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    L’objectiu d’aquesta dinàmica és establir un espai ritualitzat i de confiança per compartir amb tot el grup.  Ens ajudarà a promoure la cohesió de grup, ja sigui amb els infants o entre el claustre. Ens caldrà un objecte per fer servir com a tòtem: pot ser un objecte personal que portem de casa amb el qual ens identifiquem o un objecte que decideixi el grup en aquell moment. També ens caldrà música relaxant de fons. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Autoestima i control intern
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    En aquest document trobareu tres propostes (dues per fer a l'aula i una de centre) per treballar la cohesió i el sentit. Estan pensades com a tancament del primer trimestre o de curs. També us permetran treballar les habilitats de maneig de les emocions i sentiments i presa de decisions entre d'altres.  

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Estereotips
    • Gènere
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Masculinitats
    • Mites sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió està orientada a reflexionar amb l'alumnat sobre l'amor, les imatges que tenim associades a aquest sentiment i ajudar-los a deconstruir els mites de l'amor romàntic. 

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Participació
    Nivell: Primària i secundària

    El cercle és la metodologia per excel·lència que ofereix l’enfocament restauratiu. Els cercles proactius faciliten el coneixement mutu, creen connexions, potencien la horitzontalitat de les relacions, donen veu a tothom, promouen l’escolta, el respecte a la diferència i la corresponsabilització, empoderen el grup per a la pròpia gestió relacional, milloren la confiança, la seguretat i el sentiment de pertinença.

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Addiccions
    • Assetjament
    • Ciberassetjament
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària ( de 12 a 15 anys)

    En aquest document trobareu 4 dinàmiques, de 4 àmbits diferents, per promoure la reflexió i el treball preventiu entorn de les pantalles amb grups de persones joves. Les dinàmiques han estat provades i validades pels i les referents de Salut Jove (RSJ) de les vuit comarques gironines. 

  • Enllaç
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    • Gènere
    • LGBTI
    • Mites sexualitat
    Nivell: Secundària a partir de 14 anys

    En aquest enllaç trobareu diferents propostes, de l'entitat SIDA STUDI, per treballar la sexualitat a l'aula. Les dinàmiques tenen l’objectiu d’oferir als i les joves una  visió amplia i holística de la sexualitat que vagi més enllà de les pràctiques sexuals. Un visió que contempli la sexualitat com un àmbit de la vida humana que ens acompanya des de que naixem fins que morim i que es relaciona amb el cos, les emocions, els sentiments i els vincles que establim amb nosaltres mateixos/as i amb les altres persones. Totes les dinàmiques treballen des del marc dels Drets Sexuals i Reproductius, plantejant temàtiques com el coneixement del cos, la construcció de gènere i la diversitat sexual.

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Col·laboració i treball en equip
    • Convivència
    • Empatia
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Valors
    • Robatoris
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica té l'objectiu de tractar possibles casos de robatori a l’aula a través del treball de les habilitats de presa de decisions i solució de conflictes, empatia i col·laboració i treball en equip. 
    Davant un robatori a l'aula us proposem:

    • Enfrontar el tema directament. Quan hi ha robatoris això genera conseqüències, tant en l’àmbit individual com grupal.
    • Procurar en tot moment no castigar el rol que roba i no sobrevictimitzar la persona robada. Intentem agafar responsabilitat grupal sense culpa.

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments