Recursos sexoafectivitat primària
ESTRATÈGIES DE CENTRE
- Mostrar el posicionament de centre sobre l’afectivitat i sexualitat a aula: marc, valors, objectius, prioritats d’actuació... Es pot incloure en el projecte educatiu de centre.
- Definir quina és la línia de treball per a tot el claustre. Caldrà establir els continguts per a cada etapa i correlacionar-ho amb el currículum.
- Operativitzar la metodologia de treball: en quins cursos, en quin espai (tutories, valors…), amb quins formats (tallers, xerrades, teatre, itineraris…)
- Disposar d'espais per resoldre dubtes i inquietuds amb el claustre (bibliografia relacionada, formació de centre, espais de trobada periòdics...)
QUÈ IMPLICA FER PROMOCIÓ DE LA SALUT AFECTIVA SEXUAL
- Posar el focus en el plaer i en el respecte, assenyalant les violències i els riscos.
- Trencar amb els tabús que ens venen donats històricament.
- Donar informació veraç i completa, des de la tranquil·litat, el respecte i la curiositat.
- Anar abandonant models reactius i passar a models més proactius.
- Relacionar-nos-hi des de diferents àmbits de la vida: la treballem en qualsevol moment, ja que hi és present en el dia a dia a l’aula, moltes vegades de forma inconscient (exemples: ve la regla, algú diu “maricón”, se’n riuen del cos d’algú, diuen " plores com una nena", " ets tan fort com un nen" …).
- Mostrar la diversitat sexual i de gènere: Hi ha tantes sexualitats com persones, cadascú ha de tenir el dret i la llibertat de descobrir i escollir la pròpia i és imprescindible tenir una informació real i completa perquè això passi.
- Treballar l’apoderament, la descoberta d’un/a mateix/a, consentiment, límits...
- Acompanyar en els moments vitals: espermarquia, menarquia, ... .
RECURSOS
QUÈ US OFERIM DES DEL «SIGUES TU»?
RECURSOS WEB
Contes i Dinàmiques
TOTS ELS CICLES
CICLE INICIAL (1r i 2n)
CICLE MITJÀ (3r i 4t)
RECURSOS PER A DOCENTS
Vídeos
CICLE INICIAL (1r i 2n)
CICLE MITJÀ (3r i 4t)
CICLE SUPERIOR (5è i 6è)
Aquests recursos son suggeriments, en tot cas, s’aconsella que abans del seu ús, la persona docents en faci una revisió i valori, segons les característiques del seu grup, si son adients o no. Podeu trobar més recursos i cercant per paraules clau a l'apartat Recursos per a l'aula.