Aprofitant que el 6 de febrer és el dia d'Internacional d'Internet segura, Unicef va llançar aquesta campanya per tal d'alertar sobre els perills i les repercussions que pot tenir la informació que difonem a través de les xarxes socials.
Aquest vídeo ens pot ajudar a reflexionar els infanst i joves sobre els usos que fan de les seves xarxes socials i de la importància de protegir alguns aspectes de la vida privada.
Resum de la càpsula telemàtica «L’assetjament escolar no és broma!» amb la Maria Helena Tolosa durant els mesos d'octubre i novembre de 2022 en el marc del «Sigues tu en família».
En aquesta càpsula es plantejava com prendre consciència de quins són els elements que formen part de les diferents mostres de violència i assetjament, així com conèixer eines per prevenir-les, detectarles i intervenir-hi.
Aquest resum dona les idees claus compartides durant la sessió i alguns enllaços d'interès.
Resum de la càpsula telemàtica "Gestió emocional de la vida en família" realitzada per la Clara Mas (Psicòloga i especialista en gestió emocional) de La Nau Espacial durant els mesos d'octubre i novembre de 2022 en el marc del «Sigues tu en família» .
Trobarem idees clau sobre la criança i l'acompanyament de les emocions, com funciona el cervell emociaonl, com gestionar i acompanyar les emocions desagradbles, la por i la ràbia.
Aquest resum dona les idees claus compartides durant la sessió i alguns enllaços d'interès.
També la podeu seguir a: www.instagram.com/lanauespacial/
Després d’haver treballat les 5 emocions bàsiques, en aquesta fitxa trobareu propostes d'activitats per seguir aprofundint en altres emocions (fàstic, gelosia, impaciència, satisfacció i calma) a partir de les aventures de la Bleda. Els trobareu als Recursos relacionats o bé a l'apartat de Vídeo.
Fitxa amb diferents propostes d'activitats a partir a partir dels vídeos de les aventures de la Bleda. Són històries breus que permeten treballar amb els més petits les 5 emocions bàsiques (alegria, tristesa, amor, ràbia i por). Els trobareu als Recursos relacionats o bé a l'apartat de Vídeo.
A partir del conte Petons, petons oferim una proposta pedagògica i creativa perquè els infants aprenguin a identificar diferents petons, ser conscients de quins volen i quins no i passar una estona divertida plegats.
A partir del conte El Volcà i de meditacions senzilles per fer amb la mainada, us proposem una fitxa didàctica per reflexionar amb família sobre l’enuig i trobar estratègies per calmar-nos.