Resum de la càpsula telemàtica «La comunicació no violenta: una eina per resoldre conflictes en la família a l’etapa adolescent?» amb la Maria Helena Tolosa durant els mesos novembre i desembre de 2021 en el marc del «Sigues tu en família».
en aquesta càpsula vam explorar com propiciar la comunicació nutritiva dins de la família, què és la comunicació no violenta i com la podem utilitzar per crear ambients familiars sans.
Aquest resum dona les idees claus compartides durant la sessió i alguns enllaços d'interès.
Proposta pedagògica per descobrir quina necessitat no expressada s’amaga darrere del crit, proposant altres maneres de gestionar els conflictes per no acabar alçant la veu.
Càpsula audiovisual, sumant recursos de la ciutat Educadora de l’Ajuntament de Sant Boi del Llobregat, en la qual podem aprendre a diferenciar entre necessitats, interessos i posicions per saber quin és el conflicte real que sorgeix en la relació amb els nostres fills i filles.
Una guia per a pares, mares, famílies i adults referents, escrita per dos psicòlegs forenses de l’equip d’Assessorament Penal de Barcelona i Girona, perquè sàpiguen com actuar amb els nens, nenes i adolescents víctimes de violència sexual fent-los costat i sense espantar-los o avergonyir-los.
Si un infant t’explica un cas de violència sexual, siguis del seu entorn familiar proper, o un adult de referència, aquesta guia et pot ajudar a saber què fer i com actuar.
Una càpsula audiovisual, sumant recursos de la ciutat Educadora de l’Ajuntament de Sant Boi del Llobregat, sobre les relacions entre germans, en les quals pot haver-hi respecte, gelosia, enveja, rivalitat, competència, amistat, afinitat absoluta i/o divergència total. Els adults hem de promoure una convivència en què tothom pugui trobar el seu lloc i sentir-se reconegut.
En les relacions entre germans hi pot haver respecte, gelosia, enveja, rivalitat, competència, amistat, afinitat absoluta i/o divergència total. Els adults hem de promoure una convivència en què tothom pugui trobar el seu lloc i sentir-se reconegut.
Proposta pedagògica per descobrir quina necessitat no expressada s’amaga darrere del crit, proposant altres maneres de gestionar els conflictes per no acabar alçant la veu.
Una nova manera d’entendre el “mal comportament”. Fitxa pedagògica i pràctica enfocada als adults de referència per aprendre a veure les necessitats que s’amaguen rere el “mal comportament” dels infants.
Una càpsula audiovisual del "Com parlar als infants" amb la Júlia Mateo sobre com propiciar la col·laboració en els fills i filles i com comunicar-nos de manera respectuosa amb ells/es.