Àmbit NOSALTRES

La proposta per a l’àmbit «Nosaltres» se centra en el reconeixement de l’altra persona com a part essencial del desenvolupament del «jo» i de la configuració del propi ésser. Sense l’altra persona no hi ha «nosaltres»; cal descobrir, aprendre i créixer al costat de l’altre/a per desenvolupar-nos com a persones en la nostra totalitat. L’entrenament de les habilitats interpersonals i de la comunicació és essencial per aprendre com s’estructura la nostra família, la de les altres persones i la societat, i és imprescindible per al desenvolupament d’una bona convivència. Aquestes habilitats es basen fonamentalment en el respecte, però també en l’afecte, l’interès en les altres persones, la col·laboració i la confiança, així com en la presa de consciència de l’existència de la diversitat. En aquest document podeu trobar més informació sobre l'àmbit NOSALTRES 

Activitat introductòria: «ARA SOM MÉS» I3-I4-I5. Està pensada per presentar els nous personatges de l'àmbit NOSALTRES. Al final del document trobareu un jeroglífic. Recursos: Titelles

1. Unitat didàctica «M’AGRADA COM ETS»

1.1 Activitat «QUE M’ENTENS?» – I3Es proposa un joc per a què els infants coneguin el llenguatge de signes. Recursos: Cartes llenguatge de signes     Vídeos de les realitzacions dels signes de la LCS

1.2 Activitat «TU ETS PROTAGONISTA» – I4.  Es proposa als infants que es facin entrevistes per parelles. No poden respondre oralment, sinó a través de diferents pictogrames. Al final de la fitxa podeu trobar el guió de l'entrevista. Recursos: Joc pictogrames per enganxar  

1.3 Activitat «IGUALS O DIFERENTS» – I5.  Els infants han d'escollir el que més els hi agrada a partir d'unes targetes amb diferents situacions i a continuació compartir-ho. Recursos: Targetes dels gustos

2. Unitat didàctica «M’AGRADA ESTAR AMB TU»

2.1 Activitat «M’AJUDES? T’AJUDO!» – I3.  A partir d'una activitat en parella on els infants es pinten les plantes dels peus, es promou el diàleg per compartir com demanem i oferim ajuda de forma empàtica i respectuosa. 

2.2 Activitat «L’AMISTAT INVISIBLE» – I4. Es comença omplint una bosseta de l’amistat amb un petit còdol amb el nom de cadascú. Posteriorment cada persona escollirà un còdol amb els ulls tancats i durant la setmana es tindrà una cura especial d’aquella persona.

2.3 Activitat «ESCOLTAR, EL MILLOR REGAL» – I5.  La persona docent va proposant diferents situacions per conversar i posteriorment, es valora si cadascú sent que ha pogut expressar la seva opinió sobre la situació. Al final del document trobareu diferents situacions que us poden inspirar. 

3. Unitat didàctica «M’AGRADA FORMAR PART DE L’EQUIP»

3.1 Activitat «UN MATEIX CAMÍ» – I3.  Es duu a terme a l’exterior. En grup anem traçant un camí, cada tram acaba en un  cercle on cada infant dibuixa algun símbol o alguna cosa que el representa. Es tracen tants trams i cercles com infants hi ha a l’aula. 

3.2 Activitat «MANDALA COL·LECTIU» – I4.  Tot el grup s’ha de posar d’acord en com volen crear un mandala que els representi i dur-ho a terme de la forma més creativa possible. Al final del document teniu exemples de mandales amb diferents elements i textures. 

3.3 Activitat «EN EQUIP ANEM MÉS LLUNY» – I5.  Es comença explicant l’inici d’una història i entre tot el grup han de continuar-la. Al final del document trobareu l'inici de la història.