Formacio presencial Claustre de Secundària

En funció dels interessos dels centres participants, es proposa una oferta formativa per tal que els centres la puguin dur a terme a les seves instal·lacions. 

Per tal d'acollir la formació caldrà que el centre garanteixi una assistència mínima de 12 docents.

Un cop concedida la formació per part de Dipsalut, els centres que vulguin el corresponent reconeixement administratiu del Departament d'Educació caldrà que es posin en contacte amb el CRP corresponent (Només per a formacions superiors a 5 hores). 

Important: Adreçeu-vos a la vostra tècnica de referència per a demanar les formacions de claustre.

Oferta disponible:

Gestió de conflictes

Destinataris: Docents de primària i secundària

 Es tracta d'una formació de 2 hores de durada en forma de taller vivencial i de reflexió.

Té com a objectiu principal donar eines per gestionat els conflictes de forma constructiva i regenerativa i contribuir així a millorar les relacions de grup que es produeixen a l'aula.

La metodologia es durà a terme a partir de dinàmiques i reflexions envers el lideratge del grup classe i com això incideix en els conflictes a l'àmbit escolar.

A càrrec d'Àlex Maset psicòleg i psicoterapeuta infantil i juvenil.

Gestió de les emocions

Destinataris: Docents de secundària

Es tracta d'una formació de 10 hores de durada (7 presencials i 3 de treball personal). 

L'objectiu d'aquesta formació és potenciar les habilitats que permetin als i les participants realitzar accions per afavorir la gestió de les emocions a l'aula. Durant les sessions es proposaran dinàmiques que fomentaran l'aprenentatge a través de la participació i vivència dels participants. La reflexió serà l'eina que permetrà transferir els recursos descoberts a l'espai professional.

A càrrec de Pau López.

Aspectes bàsics sobre sexualitat

Destinataris: Docents de primària i secundària

Es tracta d'una formació de 6 hores de durada (4 presencials i 2 de treball personal). 

L'objectiu de la formació és aclarir alguns termes relacionats amb la sexualitat, reflexionar sobre el concepte de relació sexual i abordar alguns aspectes sobre la prevenció de riscos.

Per fer-ho, es planteja un taller participatiu, interactiu i dinàmic amb la finalitat de crear debat sobre el tema i intercanvi d’opinions partint d’una primera reflexió individual.

A càrrec de la Fundació Salut i Comunitat

Prevenció dels abusos sexuals i la violència de gènere

Destinataris: Docents de primària i secundària

Es tracta d'una formació de 6 hores de durada (4 presencials i 2 de treball personal). 

L'objectiu de la formació és donar eines als i les docents per treballar aquesta temàtica a l'aula.

Durant les sessions es treballarà la percepció de la infantesa sobre el gènere i el risc d’assetjament o d’abús sexual i es construiran propostes per tal d’abordar el tema en base a les necessitats de l’alumnat participant. 

A càrrec de la Fundació Salut i Comunitat

Diversitat sexual i de gènere

Destinataris: Docents secundària

Es tracta d'una formació de  10 o 6 hores de durada (7 o 4 presencials i 3 o 2 de treball personal respectivament) en funció de les necessitats del centre educatiu.

Els objectius principals són: aclarir els conceptes bàsics sobre sexualitat, orientació sexual, identitat i expressió de gènere, donar eines per prevenir la LGTBI fòbia i per acompanyar l’alumnat més vulnerat (transsexualitat, homosexualitat, expressions de gènere no normatives...)

Es podran prioritzar les temàtiques i es construiran propostes educatives concretes en base a les necessitats de l’alumnat participant.

A càrrec de Associació Candela

Diversitat, interculturalitat i convivència

Destinataris: Docents de primària i secundària

Es tracta d'una formació de 8 hores de durada (6 presencials i 2 de treball personal). 

Els objectius de la formació són elaborar un marc teòrico-conceptual bàsic comú sobre diversitat i convivència i vincular els continguts de la formació a la realitat del centre per elaborar propostes adaptades a cada context.

Per fer-ho es proposa una metodologia activa, participativa i adaptada a l’entorn que combinarà l’exposició de continguts amb l’anàlisi sobre la pròpia pràctica i la reflexió sobre les oportunitats de millora.

A càrrec de Marta Casas Castañé

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR